צלמים מתחילים ומתקדמים טורחים רבות על יצירת פורטפוליו שיעשה להם את השירות הטוב ביותר בהגיעם לפגישה עם לקוח פוטנציאלי, מול מעסיק פוטנציאלי או מול קולגות.
יהיו שיבחרו להציג את הגלריה המרשימה שלהם באתר אינטרנט מושקע ומעוצב, יהיו כאלה שיסתפקו באחת הפלטפורמות החברתיות (אני מתנגד נחרץ אגב) ועוד ועוד.
אתר אינטרנט עם עבודות הוא הדרך הפופולרית, ולטעמי הרצינית ביותר להציג תיק עבודות. אז מה צריך להכיל תיק העבודות ועל מה חשוב להקפיד?
ניווט קל בין העבודות
חשוב שכל מי שכבר השקיע מזמנו כדי להכנס ולהתרשם יוכל וירצה להמשיך ולשוטט בין העבודות בנוחות המירבית. הקשר בין עבודה אחת לזו שאחריה, ההתמצאות האינטואיטיבית והיכולת לאתר את מה שמחפשים היא קריטית ביותר, ויש לה קשר ישיר לרמת הסבלנות כלפי תיק העבודות שלכם.
טעות נפוצה בהקשר הזה של הגשת העבודות לגולש / משתמש היא העלאה של קבצים גדולים מדי, מה שמוביל לזמן טעינה ארוך יותר ולחיסול הסיכוי שהמשתמש יישאר לצפות בשאר העבודות. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנושא.
אסתטיקה – לפעמים הפשטות מנצחת
אתם יכולים לעצב אתר בצורה מעניינת שתמשוך את העין, ואתם יכולים ללכת על פשטות וניקיון. שניהם יעבדו ככל הנראה, כל אחד יביא לתועלת אחרת. צריך לזכור שאמנם האדם שאנחנו רוצים להרשים צריך להתפעל מהעבודות עצמן, ופחות מאיך שהמעטפת נראית. עם זאת, בהמשך לסעיף הקודם – אל תזניחו את צורת הפריסה.
שמרו על היררכיה של תמונות
זכרו כי לא כל המבקרים בתיק העבודות יצפו בכל העבודות, משיקולים שונים. לכן, צרו היררכיה ברורה לפיה העבודות המוצלחות ביותר יופיעו בראש תיק העבודות, ואילו אלו שפחות ירשימו יופיעו בהתאמה בחלקו השני של המאגר שלכם. רושם ראשוני היה ויישאר פרמטר חשוב מאוד.
הציגו גיוון
אם אתם מצלמים גם אירועים, גם נוף וגם סטודיו – צרו תמהיל מעניין של כולם והקפידו לשלב בצורה שווה (או לא, תלוי במה שאתם מעוניינים להעביר) בתוך מאגר העבודות. כמובן שאם המטרה שלכם היא להתמקצע או לפנות ולהרשים קהל מסויים אז הטיפ הזה לא רלוונטי.